Blog

Joga Wall

Joga Wall 1 

 

Joga to jedna z najstarszych odmian filozofii indyjskiej. Wywodzi się z tradycji samodoskonalenia i kultywowania wewnętrznego rozwoju. Praktyka tego systemu ćwiczeń została zapoczątkowana przez hinduskich mędrców, jako wsparcie podczas medytacji. Historia jogi jest długa i bogata, jednak pomimo ewolucji, która dokonała się w niej na przestrzeni lat, nie zmienił się podstawowy cel i znaczenie tej filozofii. Joga oznacza dążenie do przywrócenia wewnętrznej równowagi, jedności ciała, umysłu i duszy. Ćwiczenia fizyczne są etapami na drodze do poznania siebie, wyciszenia myśli i osiągnięcia spokoju. Poprawa kondycji fizycznej, budowanie tkanki mięśniowej, czy uelastycznienie ciała to tylko pozytywne skutki uboczne w praktyce jednego z najstarszych systemów ćwiczeń.

 

 

Nowa perspektywa


Korzyści płynące z regularnych ćwiczeń jogi są niepodważalne. Asany to źródło wyciszenia, oderwaniem od problemów dnia codziennego, czy nawet pomoc w redukcji stresu i utrzymaniu równowagi psychicznej. Praktyka jogi umożliwia pracę nad ujędrnieniem i rozciągnięciem ciała, wzmocnieniem mięśni (również głębokich), czy stabilizacją postawy, dzięki czemu ryzyko bólu i kontuzji zostaje zniwelowane do minimum.
Odmian i technik jogi jest wiele. Coraz większą popularność zdobywa Joga Wall, czyli joga z wykorzystaniem systemu taśm i wygodnych huśtawek miednicznych, przymocowanych do ściany. Korzystając z regulowanych pasów uczniowie mogą bezpiecznie wykonywać pozycje jogi, a bardziej zaawansowani pracować nad pogłębieniem asan. Liny zapewniają wsparcie, a naturalny opór grawitacji buduje siłę i elastyczność ciała.

 

 Joga Wall 2

 

Nieznane możliwości własnego ciała


W trakcie zajęć ściana wykorzystywana jest jako swego rodzaju rekwizyt, który pomaga w treningu i nauce kolejnych asan. Użycie pasów przymocowanych do ściany w połączeniu z grawitacją pozwala joginom odkryć nowatorską technikę ćwiczeń, poprzez chociażby odwrócenie perspektywy asan o 90 stopni. Uczniowie mogą doświadczyć nieważkości, poznać większe możliwości swojego ciała i zaktywizować nieużywane dotąd mięśnie. Praktykowane wcześniej asany, dzięki ćwiczeniom z wykorzystaniem Joga Wall staną się źródłem nowych, wyjątkowych doświadczeń.
Trening w systemie Joga Wall pozwala na wydłużenie czasu utrzymania asan, poprawia elastyczność mięśni i stawów, przynosząc ulgę w bólach spowodowanych napięciem i stresem. Gwarantuje również szybsze postępy w praktyce jogi, zapewniając łatwość i bezpieczeństwo użycia.
Sense Studio oferuje zajęcia zarówno indywidualne, jak i grupowe z Jogi Klasycznej oraz z wykorzystaniem systemu Joga Wall. Odkryj nowatorską technikę ćwiczeń i sprawdź jak wygląda świat z zupełnie innej perspektywy - dosłownie i w przenośni.

 

 

Dominika Gryz

powrót
Dołącz
Strona wykorzystuje cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Zmieniam ustawienia