Blog

Aktywność fizyczna - odporność

Zmiana następuje poprzez ruch, a ruch leczy - Joseph Pilates
 

Każda forma ćwiczeń jest korzystna dla naszego zdrowia. Warto poświęcić choć chwilę dziennie na regularny trening bądź inne spontaniczne aktywności fizyczne. Systematyczne uprawianie sportu wzmacnia stawy i mięśnie, korzystnie wpływa na procesy metaboliczne, zwiększając wydolność organizmu. Ruch poprawia nie tylko pracę układu sercowo-naczyniowego, ale również wspiera działanie systemu immunologicznego.

 

aktywność fizyczna- odporność3

 

Zdrowie nie jest jedynie normalnym stanem, naszym obowiązkiem jest nie tylko jego osiągnięcie, ale także utrzymanie - Joseph Pilates

 

Korzystny wpływ aktywności fizycznej na układ odpornościowy dotyczy wszystkich z nas, niezależnie od wieku, płci, czy sprawności i kondycji ciała. Ogólnodostępne badania potwierdzają, że w przeciwieństwie do nieaktywego stylu życia i profesjonalnych treningów zawodowych, ćwiczenia o umiarkowanej intensywności mają zbawienny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu. Regularny codzienny trening znacząco poprawia wydolność oddechową i zmniejsza ryzyko infekcji, także w sezonie grypy i przeziębień.

 

Na drodze do zdrowia

 

Ćwiczenia ruchowe bezpośredniego oddziałują na układ odpornościowy. Wysiłek fizyczny zwiększa stężenie i poprawia skuteczność komórek odpowiedzialnych za obronę organizmu przed wirusami i bakteriami. Umiarkowany trening siłowy przyczynia się również do wzrostu aktywności pewnej grupy limfocytów, zmniejszając prawdopodobieństwo dalszego rozwoju zakażeń i chorób układu immunologicznego. Z kolei czasowy wzrost temperatury w czasie ćwiczeń wpływa na zatrzymanie przyrostu bakterii w organizmie. Potwierdza to kolejną z korzyści, jakie niesie za sobą cykliczny, regularny trening fizyczny.

 

aktywność fizyczna - odporność 1

 

Ćwiczenia szyte na miarę

 

Wpływ aktywności fizycznej na funkcjonowanie układu immunologicznego jest kwestią niezwykle złożoną i podporządkowaną osobistym uwarunkowaniom organizmu. W trosce o zdrowie i kondycję ciała, najważniejsze jest odpowiednie dopasowanie ćwiczeń do predyspozycji i wieku, dlatego warto w tej kwestii poprosić o pomoc specjalistę. Wykwalifikowani trenerzy Sense Studio ułożą indywidualny trening, który odpowie na wszystkie Twoje oczekiwania, bez powodowania nadmiernego obciążenia organizmu.

Aktywności, które najbardziej pobudzają układ odpornościowy do działania są codzienne, około godzinne treningi, które nie doprowadzają do zbytniego przemęczenia. Intensywny wysiłek, wpływa bowiem na osłabienie układu immunologicznego, a tym samym może zwiększać podatność na infekcję.

Wsparciem układu odpornościowego są niewątpliwie ćwiczenia fizyczne, zdrowa dieta bogata w składniki mineralne i witaminy, odpowiednia ilość snu, ale także unikanie stresu i odpowiednia kondycja psychiczna, na którą również pozytywnie wpływa regularne uprawianie sportu.

 

aktywność fizyczna- odporność

 

Krok do szczęścia

 

Aktywność fizyczna przyczynia się do odpowiedniego funkcjonowania całego organizmu. Poprawia nastrój, wpływa na osiągnięcie równowagi psychicznej, znacząco podnosząc komfort emocjonalny. Każdy wysiłek ruchowy pobudza procesy, zwiększające liczbę endorfin we krwi - potocznie nazywanych hormonami szczęścia. To właśnie one determinują poziom przyjemności, a niekiedy euforię, która bezpośrednio poprawia naszą kondycję psycho-fizyczną.

 

Sprawność fizyczna jest pierwszym warunkiem szczęścia - Joseph Pilates

 

Oprócz krótkotrwałych efektów w postaci czasowej poprawy samopoczucia, regularne ćwiczenia prowadzą do zwiększonego uwalniania serotoniny, która odpowiedzialna jest za odpowiednie funkcjonowanie psychiczne. I choć sportem nie można zastąpić leczenia chorób depresyjnych, jest on z pewnością ważnym elementem terapii i wpływa na ogólną poprawę komfortu psychicznego. Aktywność fizyczna zmniejsza również ryzyko powstawania stanów lękowych, czy nawet zaburzeń emocjonalnych, ponieważ jest ona doskonałym sposobem na odreagowanie codziennych nerwów i pozbycie się niepotrzebnego napięcia, czy stresu. Co więcej regularne treningi budują w nas samodyscyplinę i poczucie własnej wartości, dzięki widocznym postępom fizycznym, lepszej kondycji, ale przede wszystkim osiągnięciu równowagi ciała i ducha.

Ruch to podstawa w holistycznym podejściu do zdrowia i osiągnięciu wewnętrznego balansu. Zadbaj o swój komfort psychiczny i obserwuj pozytywne zmiany w organizmie.

powrót
Dołącz
Strona wykorzystuje cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Zmieniam ustawienia