Blog

Trening cardio – dlaczego warto i jak zacząć ćwiczyć?

Cardio to nieodłączny element rutyny treningowej osób, których celem jest zrzucenie zbędnych kilogramów, ale nie tylko. Pod tym terminem kryje się szeroki wachlarz korzyści – zarówno tych sylwetkowych, jak i zdrowotnych. Jakie zalety niesie trening cardio i w jaki sposób się do niego przygotować, aby uzyskać wymierne efekty?
 

cardio 2

 

Lista ćwiczeń, które możemy wykonywać w ramach treningu cardio, jest naprawdę długa i zróżnicowana. Wśród nich wymienić można: fitness, pływanie, jazdę na rowerze czy bieganie. To sprawia, że w treningu cardio każdy może znaleźć coś dla siebie. Warto jednak pamiętać o tym, aby wybrać te, które są najbardziej dostosowane do naszych możliwości. Jeśli nie jesteśmy pewni, warto skorzystać z porady wyspecjalizowanego trenera, który dopasuje rodzaj ćwiczeń do naszych indywidualnych potrzeb i aktualnej kondycji.

 

Na początek… rozgrzewka!

 

cardio 1


Przed każdym rozpoczęciem treningu cardio należy zadbać o dobrze rozgrzane mięśnie i stawy. Unikniemy w ten sposób ewentualnych kontuzji, a także będziemy bardziej wytrzymali siłowo – pod wpływem rozgrzewki do organizmu dociera więcej tlenu, co sprawia, że możemy produkować więcej energii. Podstawowa rozgrzewka powinna składać się z drobnych ćwiczeń aerobowych, takich jak: trucht w miejscu, ruchy okrężne głową czy kręcenie biodrami i powinna trwać minimalnie 10 minut (nie krócej!).

 

Dobór intensywności


Dla osób rozpoczynających swoją przygodę z cardio, zalecane są treningi ze średnią intensywnością. To pozwoli nam zrzucić zbędne kilogramy, bez konieczności pozbywania się cennych źródeł energetycznych – zbyt intensywny wysiłek wzmaga zapotrzebowanie na energię pracujących mięśni i wówczas zaczynają one pobierać ją z własnych źródeł białkowych. To z kolei może skutkować pojawieniem się stanu „przetrenowania”.

 

Czas treningu


Kluczem do efektywnego treningu jest jego regularność. Zaleca się podejmowanie aktywności fizycznej trwającej co najmniej 30 minut dziennie przez 5 dni w tygodniu. To optymalna ilość, jeśli zależy nam na spaleniu tkanki tłuszczowej oraz odczuciu wszystkich zbawiennych korzyści, jakie niesie za sobą trening cardio.

 

Trening cardio a układ krążenia


Systematyczne ćwiczenia cardio mogą wspomagać leczenie wielu chorób serca. Poprawiają wydajność krążeniową i sprawiają, że już podczas jednego skurczu nasze serce jest w stanie pompować więcej krwi. Ponadto trening cardio skutecznie obniża poziom „złego” cholesterolu LDL, jednocześnie zwiększając ilość „dobrego” cholesterolu HDL, który m.in. zapobiega miażdżycy. To jednak nie wszystko. Osoby cierpiące na nadciśnienie tętnicze z pewnością docenią fakt, że trening cardio pomaga utrzymać ciśnienie na odpowiednim poziomie, chroniąc serce przed zawałem.

 

Trening cardio a układ oddechowy


Niewątpliwą zaletą ćwiczeń cardio jest również poprawa kondycji układu oddechowego. Ze względu na pogłębienie oddechów i jednoczesne zmniejszenie ich częstotliwości, pobierane są większe ilości tlenu do organizmu. Dzięki temu komórki naszego ciała są lepiej dotlenione i odżywione.

 

Trening cardio = dobre samopoczucie!


Coraz częściej trening cardio jest zalecany nie tylko dla utrzymania zdrowia fizycznego, ale także psychicznego! Pomaga rozładować napięcie, wyzbyć się negatywnych emocji, a także wyeliminować stres. Dzieje się tak za sprawą wzmożonej produkcji endorfin – hormonów endogennych, wywołujących poczucie szczęścia i euforii.

 

cardio 3

 

Trening cardio powinien być kluczową częścią zdrowego stylu życia. Warto uświadomić sobie, że jego regularne uprawianie służy nie tylko obniżeniu masy ciała, ale niesie również szereg, niewidocznych na pierwszy rzut oka, korzyści. Jeśli chcesz mieć pewność, że wykonujesz ćwiczenia poprawnie, nie narażając się przy tym na negatywne skutki uboczne, skorzystaj z pomocy naszych wykwalifikowanych trenerów! W Sense Cardio czekają na Ciebie niezawodni profesjonaliści(https://www.sensestudio.pl/trenerzy) , zawsze gotowi by zadbać o Twoją kondycję i dobre samopoczucie.

Zapraszamy!

 

 

 

 

 

 



powrót
Dołącz
Strona wykorzystuje cookies. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
Zmieniam ustawienia